dilluns, 14 de setembre del 2009

Viatge al bressol de la filosofia

Conta'm Musa, aquell home de gran ardit, que tantíssim
errà, després que de Troia el sagrat alcàsser va prendre;
de molts pobles veié les ciutats, l'esperit va conèixer;
molts de dolors, el que és ell, pel gran mar patí en el seu ànim,
fent per guanya'el seu alè i el retorn de la colla que duia;
més ni així els companys no salvà, tanmateix desitjant-ho,
car tots ells es perderen per llurs mateixes follies,
els insensats! que les vaques del Sol, el Fill de l'Altura,
van menjar-se; i el déu va llevar-los el dia en què es torna.
Parla'ns-en, filla de Zeus, des d'on vulguis, també a nosaltres.

HOMER, L'Odissea

(*Fotografia: Partenó, Atenes, 11 setembre 09)

3 comentaris:

arantza ha dit...

fa ben poquet jo també vaig ser allà! :-) tinc ganes de veure més fotos del viatge i que m'expliquis! una abraçada, i fins ben aviat!

Cris Ruano ha dit...

a veure què ens expliques del viatge!!
espero que anés molt bé!
un petonet, Anna!

Carme ha dit...

Anna! i quin viatge eh? deus haver gaudit un munt! Tinc ganes de sentir el reportatge... petons!