tag:blogger.com,1999:blog-394280837649503557.post1983359537398279199..comments2013-11-13T18:59:48.665+01:00Comments on Filosofia i pensaments errants: Llei naturalAnna Ortínhttp://www.blogger.com/profile/06153874148982590884noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-394280837649503557.post-35156716879394765522012-04-19T12:31:47.391+02:002012-04-19T12:31:47.391+02:00M'he topat amb aquest bloc per casualitat i de...M'he topat amb aquest bloc per casualitat i després de fer-hi una ullada puc dir que m'agrada. S'agraeix trobar algú que no parli per parlar enmig d'aquesta maresma que és internet. <br /><br />Quant al comentari que fas, em penso que la confusió entre allò cultural i allò natural sol ser monumental entre gairebé tothom. Pretendre afirmar que en la natura hi impera una llei natural rígida és, com a mínim, agosarat. Que jo sàpiga els animals tenen relacions sexuals entre mascles i femelles, mascles i mascles i femelles i femelles, i això no és homosexualitat, ni tampoc és cultural! Llavors, com bé dius, emparar-se ara sí ara no en aquesta pretesa "llei natural" és un error manifest. Però per altra banda, admetre les limitacions sempre és dolorós, i quan no en sabem més sovint recorrem a aquest tipus d'arguments. <br /><br />Dit això, em sembla que el problema eclesial al respecte és que encara navega per una indefinició quant al tema de la moral sexual: mentre que certs documents del Vaticà II (especialment Gaudium et Spes) propugnen una solució al problema de la moral sexual tradicional (profundament marcada per Agustí i el contractualisme jurídic d'Ulpià) a partir de ressituar l'amor com a element central de tota relació (i, per tant, el sexe queda relegat a una qüestió de responsabilitat en l'amor; i aquí, sense fer cap salt mortal, podem encabir-hi les parelles "homosexuals"), resulta que el cànon jurídic eclesial encara continua anquilosat en les velles pràctiques reafirmades a Trento. Tot plegat fa que, com sovint passa, el discurs i la realitat segueixin viaranys molt distints (i d'aquí les grans divergències dins de la mateixa Església). <br /><br />Com sempre en aquests casos, tinc la impressió que em deixo tantes coses...<br /><br />Rep una felicitació pel bloc.<br />Joaquim MaléAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-394280837649503557.post-65715242949702118622012-03-20T15:59:25.565+01:002012-03-20T15:59:25.565+01:00Gràcies per aquest post, tan lúcid.Gràcies per aquest post, tan lúcid.Ignasi Moretahttps://www.blogger.com/profile/08647157382640718771noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-394280837649503557.post-71595903881697270692012-03-12T15:55:50.338+01:002012-03-12T15:55:50.338+01:00Professora Ortín!!! ;)
Gràcies de nou!!! com sempr...Professora Ortín!!! ;)<br />Gràcies de nou!!! com sempre un article elegant i afilat! ;)<br />Llegint-te m'ha vingut al cap la definició que el Prof Nogués dona de trascendència, allò que va més enllà de la mera supervivència (no es literal, però venia a dir això)...realment sembla que per alguns casos (molt selectius) l'esglesia vulgui pensar encara que l'home no ha desenvolupat una consciència i és simplement un animal més com els altres...Lalihttps://www.blogger.com/profile/08507340873645299019noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-394280837649503557.post-83288951324557712282012-03-09T13:11:22.341+01:002012-03-09T13:11:22.341+01:00Molt bona, Anna. No m'havia plantejat contrapo...Molt bona, Anna. No m'havia plantejat contraposar la "natura social" i la "natura moral" de la humanitat segons l'Església... il·lumina!Cris Ruanohttps://www.blogger.com/profile/05330299651765899587noreply@blogger.com